Brev:
NAN 1 eller NAN 2?
17. september 2005
Alder:
5 mdr.
NAN 1 eller NAN 2?
Kære Helen
Min datter er nu 5½ måned gammel. Jeg ammer ikke mere, da dette gik helt i stå, da vi begyndte at supplere med modermælkserstatning.
Indtil for 2 uger siden fik hun alene NAN 1 (og lidt grød/mos), men lægen her i Saigon, hvor vi bor, anbefalede at vi begyndte at give hende én flaske NAN 2 i døgnet og så ellers NAN 1 og så når hun blev 6 mdr. give hende ca. halvdelen af dagens mælk som NAN 1 og halvdelen som NAN 2 og så gå helt over til NAN 2 ca. en uge senere.
Nu er det imidlertid således at vores datter stadigvæk ikke spiser voldsomt meget og de sidste par uger har hun ikke rigtig ville åbne munden for at spise grød og mos, så det er meget lidt hun har fået af dette - nogle dage slet ikke noget - andre dage et par teskefulde. Derfor har vi overvejet om vi skulle fortsætte med NAN 1 og så vente med NAN 2, da NAN 1 - efter hvad jeg har ladet mig fortælle - er federe og indeholder mere næring end NAN 2. Var dette en idé?
Hun er pt. ved at få de to første tænder i undermunden og vi regner med at det også er dette der er skyld i den svigtende appetit, men jeg håber snart det bliver nemmere at lokke grød og mos i hende. Hun har jo døjet en del med forstoppelse og går det stadigvæk, men har nu som oftest afføring ca. hver 2. dag - vi giver hende 4 ml. laktulose i døgnet.
Mange hilsner fra
Carina