Brev:
Jordbærmærke og vægtøgning
17. september 2005
Alder:
2 mdr.
Jordbærmærke og vægtøgning
Hej Helen
Min datter tager som sagt ikke på og er heller ikke vokset i længden de sidste 2 uger. Jeg har prøvet at tilbyde hende flaske som du skrev, men det kan hun ikke finde ud af og er heller ikke mere sulten. Men hun gylper meget op igen af det hun har spist hos mig, er svær at lægge til og suger derfor ikke særlig godt synes jeg. Det er tydeligt at hun ikke tømmer et bryst og skal derfor lægges til mange gange, hvor hun tager dårligere fat for hver gang. Så nu er jeg selvfølgelig blevet bekymret :-)
HUn er stadig vågen og glad og smiler ind imellem.
Nu er du selvfølgelig ikke læge men jeg vil alligevel høre dig - du skrev til mig at et jordbærmærke ofte er større indvendigt og at det kan være en godartet byld. Min datters sidder lige over struben på halsen - kan det tænkes at det voksende jordbærmærke forstyrre hendes spiserør indvendigt fra?? De første 5 uger (hvor det ikke var vokset) tog hun jo fint på...
Jeg tager på hospitalet med hende mandag, hvor jeg kender en børnelæge, for jeg mener jeg får bedre og mere seriøs behandling der end hos hendes egen børnelæge - som i øvrigt ikke har set hende til 5-ugers undersøgelse, da han ikke har tid før d. 30. (hvor hun er 2 mdr)....
Men jeg ville lige lufte tanken inden - er det helt skørt at den kan påvirke spisningen?
Hej fra en bekymret Iben