Svar: Amning og p-piller - 2 mdr.
18. september 2005
Alder:
2 mdr.
Hej Iben
Jeg vil umiddelbart tro at mini-pillerne er i orden i forbindelse med amning, da gynækologen har sagt dette. Det er dog klart at det man indtager, herunder også medicin af forskellig slags, bliver udskilt gennem modermælk.
Du må kunne læse på lige netop det præparat du har fået udleveret og læse om indholdsstoffer, anbefalinger i forbindelse med amning. Ligger der ikke en informations seddel i pakningen?
I Danmark kan man læse om lægemidler i lægemiddelkataloget eller online på www.lmk.dk. Måske kan du søge på navnet på pillerne her, eller på indholdsstofferne og finde mere præcise oplysninger om de piller du har fået.
Fortsat held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske