Brev:
Næsten 14 mdr. og meget tryghedssøgende
19. september 2005
Alder:
14 mdr.
Næsten 14 mdr. og meget tryghedssøgende
Hejsa
Maja er nu knapt 14 mdr. og jeg har de seneste uger oplevet hende skifte "sind". Hun er stadig glad og lærer noget nyt hver dag, men hun er blevet utrolig tryghedssøgende og relaterer hele tiden til min/far/bedstemor/pædagogerne for en sikker havn. Hun putter ind til mig og kan ligge helt saglig på min skulder, deljigt men helt nyt - hun har aldrig været en der kælede og puttede ret meget.
Hun har også fået rigtig svært ved at falde i søvn selv. Før har jeg bare kunne lægge hende ind i sengen og gå og så klarede hun selv resten - nu står hun i enden af sengen og råber/græder til jeg kommer og tager hende op og sidder med hende. Hvis jeg bare sætter mig ved siden af sengen, går hun hvileløst og klynkende rundt i sengen ind til hun efter ½-times tid falder om af træthed.
Jeg har i nogen dage taget hende op og siddet med hende ved siden a sengen og hun falder i søvn på mindre end 5 minutter.
Jeg er bange for at lave dårlige sovevaner ved at sidde med hende og overvejer om vi skal tage den hårde vej (at sidde ved siden af senge og se på hun dejser om ) eller om jeg kan forvente at hun "kommer sig" hvis hun får den opmærksomhed hun beder om.
Hvad synes du og er der nogen generelle betragtninger om en lille pige på 14 mdr.
Mange hilsner
Lene og Maja