Brev:
Mad til 5 mdr. gamle tvillinger
20. september 2005
Alder:
5 mdr.
Mad til 5 mdr. gamle tvillinger
Kære Helen
Jeg har ammet og ammer mine tvillinger 100% siden de blev født. De er nu blevet 5 mdr. og egentlig kunne jeg sagtens fortsætte med at amme dem fuldt, der er mælk nok, men det er fysisk ved at tage på kræfterne at skulle producere så meget mælk.
Jeg vil derfor egentlig gerne i gang med at give skemad. Dog rumsterer Sundheds Styrelsens råd i baghovedet om, at det er bedst for bønene at blive ammet fuldt de første 6 mdr. Hvad er din holdning til det, taget i betragtning at det er tvillinger?
Egentlig tror jeg at børnene er klar til at få en mere mættende næring, da der i dagtimerne ikke går mere en højst 2 ½ time mellem måltiderne. Kan det ikke være et udtryk for det?
Jeg kender din holdning til at sætte børn op der egentlig ikke kan sidde selv endnu. Dog kan det give nogle praktiske problemer ene mand at skulle made to munde på en gang med ske. Hvad er din holdning til at sætte børnene på 5 mdr. i en Tripp Trapp højstol udelukkende under måltidet?
På forhånd tak
Juca