Brev:
Ferie og flytider
26. september 2005
Alder:
3 mdr.
Ferie og flytider
Hej Helen
Endnu engang er du den der skal redde mig....... Hvor er det fedt at du bare lige er der og altid svarer så optimistisk og interesseret til alle. Det var der mange der kunne lære noget af! (Nå resten af roserne må gemmes lidt).
Nu drejer det sig om, at vi har planlagt ferie til Tyrkiet (skal hjem og vise baby frem) i en uge i starten af Okt. På det tidspunkt vil der være ca. 27 grader dernede :-)
Jeg er lidt i tvivl om, hvilken flyafgang, vi skal vælge. Flyvetiden er ca. 3½ time. Jeg både ammer hende og bruger mælkeerstatning, så jeg må lige få det til at gå op i en højere enhed undervejs (pyha - bliver lidt nervøs på forhånd). Vores muligheder er som følger:
1) Afgang kl 07.00 2) afgang kl 18 - begge afgange med afrejse igen ugen efter kl 23.30 og hjemkomst kl 02.00. Mulighed 3) Afrejse 16.30 (fremme kl 22.30) og hjemrejse igen med ankomst tid kl ca. 24.
Er der nogle afgange der er bedre for hende end andre (jeg tænker på døgnrytme, spisetider, eftervirkninger ect.)? Hun plejer jo at sove igennem om natten, min. ca 8 timer, og sover nu også gerne 1-2 timer for- og eftermiddag. Jeg ved godt at det ikke er meget, når hun kun er 3½ mdr, men hun virker trods alt til at trives. Selvfølgelig bliver hun skrupumulig, som alle andre, hvis ikke hun får sovet og dette meget højlydt og svedende. Samtidig mister hun hurtigt koncentrationen, når hun spiser (og vil ofte ikke amme hos mig, hvis ikke hun nærmest ligger helt perfekt, hvilket bekymrer mig en del).
Hvad gør man i flyveren, hvis hun ikke vil ammes i forbindelse med op- og nedstigning? Får hun så ondt?
Vi bliver nok nødt til at leje en klapvogn her hjemmefra- er der noget specielt vi skal tænke på ud over parasol. Eller er det bedre at vi tager barnevognen med? Hvad med autostolen - skal vi også slæbe den med (vi skal ud og køre nogle gange)?
Er der ellers noget vi skal have tjek på? Erstatningsbrikker, elkeddel og solcreme har vi tænkt på.
Og lige et sidste spørgsmål: Hvor lidt er det ok for hende at tage på om ugen. Det har hele tiden ligget på 80-100 gram. Hun vejer nu ca. 6800 og er 69 lang (6100 og 63 ved fødslen). Er det for lidt? Virker dog glad og tilfreds.
Håber at høre fra dig selvom jeg alligevel havde en frygtelig masse spørgsmål.
Kærlig hilsen
Camilla og Sofia