Brev:
11 mdr og spise mere fast mad
22. juni 2021
Alder:
11 mdr.
11 mdr og spise mere fast mad
Hej Helen.
Min søn er 11 måneder. Jeg synes ikke rigtig, han er så god til at spise mere fast føde. Det kan være små stykker kartoffel, frikadelle, rugbrødshapsere, pasta osv.
Han tager det ind i munden, men spytter stort set altid ud igen.
Jeg har prøvet at lave helt små bidder, men det gør ikke den store forskel. Efter måltidet giver jeg ofte lidt mos eller grød, og der ryger meget ind. ...
...
Hvordan hjælper jeg ham videre? Han skal snart starte i vuggestue, og jeg ville gerne, hvis han kunne spise lidt mere almindelig mad. Jeg har prøvet med bondebrød - opblødte det endda de første mange gange.
Skal jeg bare fortsætte, eller er der mad, der er bedre at starte med?
Han har ikke fået tænder endnu - første lille spids er på vej. Det kan måske have lidt at sige.
På forhånd tak for hjælpen :)