Brev:
Ufrivilling slankekur under amning
26. september 2005
Alder:
3 mdr.
Ufrivilling slankekur under amning
Hej Helen
Jeg er kommet på ufrivillig slankekur... jeg har fået mavesår (tror jeg i det mindste). Jeg har aftale på onsdag om en indvendig maveundersøgelse for at få det fastslået.
Jeg har næsten ikke spist eller drukket i 5 dage nu og har som følge deraf tabt mig ret meget, også i væske. Jeg har stadig mælk, men mit spørgsmål er så - bør jeg gå over til MME? Jeg har nemlig læst at hvis man går på streng slankekur (hvad det jo er, nærmest faste!) kommer der giftstoffer i mælken...
Desuden er der jo medicinen...
Fredag var jeg på hospitalet hvor de gav mig noget medicin, som vi skulle prøve først. De siger det er ok mht amning, men jeg kunne læse på en af indlægssedlerne at man ikke vidste om det gik i mælken og hvad der skete...
Hvis jeg får konstateret mavesår skal jeg have noget medicin/pencilin (alt efter hvilken type det er) og det går jo også i mælken.
Det ville selvfølgelig være ærgeligt at droppe amningen, men jeg vil jo heller risikere at skade Julie - så hellere give hende MME...
Knus Iben