Brev:
Hvordan ser en dag ud ifht måltider uden flaske
3. juli 2021
Alder:
11 mdr.
Hvordan ser en dag ud ifht måltider uden flaske
Hej Helen.
Vi skal til at smide eftermiddagsflasken, da pigerne skal starte i DP, og desuden ikke har den særlig store interesse længere. Pigerne er nu næste 11måneder, og skal af med den eftermiddags flasken, lige inden de fylder 1år.
Hvordan fordele vi dagens måltider, så pigerne er dækket ind igennem dagen - er det samme som nu, eller skal vi korrigere lidt?
Lige nu ser dagen sådan her ud, plus/minus 30min, på an hvornår vi står op:
Kl. 6 ish, Godmorgen ritualer
Kl. 7. Morgengrød
Kl. 8:30, Formiddags snack (evt bolle med smør og lidt frugt)
Kl. 9:00, Ud til lur (sover omkring 1,5time plus/minus)
Kl. 11:30 Frokost (evt rugbrøds hapser og grønt)
Kl. 13, lige nu Flaske - men skal af med den, da de skal starte i DP, og udover det ikke har den store interesse.
Kl. 13:30, Ud til lur (sover omkring 1times tid plus/minus)
Kl. 15:30, Eftermiddags snack (evt havregrøds pandekager/bolle/snegl eller lign, med lidt frugt)
Kl. 17:30, Aftensmad (alla det vi spiser)
Kl. 18:45/19:00, 1/2 most banan
19:15/19:30, godnat flaske
Udover det, så er deres interesse for deres godnat flaske også dalende, vi har prøvet andre mærker, tidspunkter, med og uden godnat banan/grød, og prøvet at give af kop, men deres interesse er bare ikke så stor, dog drikker de stadigvæk godnat flaske, men sjældent det de får tilbudt.
Vi putter selvfølgelig MME på deres grød og mad vi selv laver.
Kan man kvitte godnatflasken når de fylder 1år, også tilbyde dem vand eller alm mælk istedet? Og hvad anbefaler man at de skal drikke mindst af mælk efter de er fyldt 12måneder?
Med venlig hilsen
Nora & Ellas forældre