Brev:
Hypermobil
28. september 2005
Alder:
18 mdr.
Hypermobil
Kære Helen
Min datter på lige godt 1½ år knækker ofte i ledene. Særligt håndled og skuldre. Det virker dog bestemt ikke som om det generer hende. Hun har gjort det siden hun var helt lille, da var det virkelig ubehageligt! I nogle perioder er det mere end andre. Det lyder bare meget ubehageligt og man bliver helt bekymret, når det nærmest lyder som noget brækker.
Jeg er selv meget mobil i ledene og siger også smæld og knæk ofte når jeg bevæger mig. Det har givet mig en del gener bla. seneskedehindebetændelse i begge håndled (er dog ikke i udbrud pt) og ofte ondt i nakken. Pga seneskedehindebetændelsen måtte jeg opgive mit arbejde som kok. Var sygemeldt meget længe og senere revalideret.
Min far er også hybermobil og har nu som 60-årig en del gener bla. slidgigt. Så der kunne godt være et mønster i det.
Sofie er meget smidig, men er ikke alle på 1½ det? Hun går fint og hendes motorik er generelt fin.
Men skal vi lægge noget i det, eller bare se tiden an og håbe at hun går fri.
Hilsen Rie