Svar: Kost, ernæring og rytme
29. september 2005
Alder:
2 mdr.
Kære Stine
For det første skal der to til at få en amning til at fungere og det er bare sådan at nogle gange så lykkes det ikke og ved du hvad, - man kan være en lige så god mor selv om man ikke ammer sit barn! Moderfølelsen sidder ikke i brysterne, men bag ved, i hjertet, og hvis amningen er en kamp og ingen af jer nyder det, hvad skal I så med det?! Det er så langt bedre at give modermælkserstatning og I så begge få ro på og kan nyde hinanden:o)
Det prøver du lige at huske på!
For det andet er det naturligvis et problem at Sebastian ikke vil tage sin flaske og at spise 14o-200ml i døgnet er alt for lidt! Hvis ikke dette ændrer sig i løbet af natten, så bliver du nødt til at kontakte lægen imorgen tidlig og fortælle ham/hende om din situation og jeres problemer.
Det kan være nødvendigt at I bliver indlagt og lad nu være at gå helt i coma over dette, men tænk på at det faktisk vil være rigtig godt for jer, at I kan være et sted, hvor der er personale omkring jer 24 timer i døgnet, hvor de kan se, hvad det er der sker og hvor de kan tage over, så du kan få lidt ro og 'stresse' lidt mindre:o) De må også hjælpe dig med at finde en rytme.
Jeg vil naturligvis også rigtig gerne hjælpe dig videre, men lige nu og her handler det om at få lært Sebastian at spise og det skal I have hjælp til dette og ikke være alene om. Når han begynder at spise, så hjælper jeg dig gerne med at sætte lidt rutine op for dagen.
Sender dig et stort knus og mange tanker og rigtig meget held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske