Svar: Min søn vågner om natten er han sulten?
19. september 2003
Alder:
5 mdr.
Kære Janne
Det kan godt være at Mikkel er sulten. Han må meget gerne få 3 måltider skemad. Hvornår sover han til middag? Tidspunktet for et ekstra måltid skal selvfølgelig passes ind i dette.
Du kan eventuelt give mælk om morgenen som hidtil og så rykke måltidet kl. 11 frem til kl 10, hvor du fortsat giver grød. Når du selv skal have frokost, spiser Mikkel igen. Her kan du evt. forsøge med lidt grøntsagsmos. Du må meget gerne tilbyde ham en flaske efter mosen, ligesom han plejer at få kl ca. 14. Om aftenen får han grød og vælling som han plejer.
Da han ikke er ældre end han er, skal han fortsat have mellem ½-3/4 liter mælk i døgnet. Hvis du laver grød og mos med mælk, så tæller det med, så det er en god idé.
Det vigtigste er, at det er hyggeligt, når I spiser. Du kan derfor godt undgå variation i store mængder, men du kan også udnytte at han er glad for risgrød og derfor supplere risgrøden med forskellig anden frugt end banan. Konsistens og smagsvariationer kan derved komme lidt efter lidt.
Tak for de søde ord og også et knus herfra til Mikkel
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske