Brev:
Kost og natteflaske
4. oktober 2005
Alder:
7 mdr.
Kost og natteflaske
Kære Helen
Så har jeg lige et par spørgsmål vedr. Isabella. Hun er jo nu 7 mdr. Jeg laver mos til hende hver dag af forskelligt grønt og kød. Nu er det som om hun ikke gider det rigtigt. Spiser måske 5-7 mundfulde og begynder så at skrige, hvis jeg byder hende mere. Men lader jeg hende smage vores mad, vil hun gerne have det! Spørgsmålet er så hvor meget jeg egentlig må give hende af vores mad. Det er som om hun helst vil have mad der smager af noget, men hvornår er det hun feks må få mad med salt i? Hun elsker f.eks en ret jeg laver m kylling, fløde karry, chili og hvidløg, men må hun kun få hvad der svarer til smagsprøver?
Eller har du forslag til hvordan jeg kan gøre hendes mad mere spændende uden at salte? Jeg bruger nogle gange lidt krydderurter, men det er jo stadig lidt smagsløst!
Derudover får hun stadig ca 5 flasker i døgnet, og jeg kan ikke rigtig komme ned. Problemet er at hun stadig får en om natten, dvs vi har kørt længe med den sene aftenflaske, hvor jeg giver hende den inden jeg går i seng. Problemet er at hun blir lysvågen af jeg giver hende den uanset om hun får den kl 22.00, 23.00 eller senere. Jeg har nu tænkt mig at prøve at vænne hende fra så hun kan få en ordentlig søvn, og det er heller ikke sjovt at bruge en time om natten på at få hende til at falde i søvn igen, (det er ikke fordi hun blir ked af det, hun ligger bare og leger og snakker og ruller i sengen).
Spørgsmålet er så: Er det realistisk at prøve at vænne hende til at få den sidste flaske kl 19.00 og så først en næste morgen 06.30? eller er det for lang tid for hendes alder?
På forhånd tak!
Mange hilsener
Marie-Louise