Svar: Mad og rytme - 3 mdr.
6. oktober 2005
Alder:
3 mdr.
Kære Stine
Sebastian må være omkring 3 mdr gammel og er (så vidt jeg kan regne ud efter dit tidligere brev) ved at nå op på en døgnmængde mælk svarende til 1000ml. Jeg synes derfor ikke at 300-400ml i døgnet er acceptabelt og måden du beksriver at det foregår på. lyder heller ikke rar.
Jeg holder derfor fast i mit råd om at det ville være rigtig godt at I blev fulgt af nogen, som kunne se hvad der foregår og støtte jer bedst muligt.
Jeg kan se at du bor i København. Jeg ved at man i København har en Børne- og Familieinstitution som hedder "Wibrandtsvej". Den ligger Wibrandtsvej 102, 2300 København S, Tlf. 32 86 14 11
og email: wibrandtsvej@faf.kk.dk.
Din sundhedsplejerske kender måske denne institution og kan snakke med jer om, hvorvidt det kunne være en mulighed for jer. I bliver henvist dertil gennem jeres lokalcenters familierådgiver. Snak derfor med dem om det, måske synes det slet ikke det tilbud er relevant for jer; men de kender jer og kan vurdere det bedre end jeg.
I forhold til Sebastians alder vil det være godt at han sover tre lure i løbet af dagen. Altså en formiddagslur, en lur over middag og en lur sidst på eftermiddagen. Sammenlagt bør de tre lure vare 5-6 timer og derudover bør han sove om natten (dog afbrudt af mad) i ca 10 timer, måske lidt mere.
Håber I kommer lidt videre. Rigtig meget held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske