Svar: Sur pige på 9 mdr
19. september 2003
Alder:
9 mdr.
Kære Mette
Jeg tror så ganske bestemt at drænene vil hjælpe på din datters humør og når du får dette svar vil hun allerede have fået dem lagt. Jeg håber at alt er gået gnidningsløst.
Netop temperamentet er med til at din datter nok skal få lært at kravle. Det tager tid og det er svært og når det endelig lykkes så bliver hun helt fortvivlet over at det går den forkerte vej (baglæns istedet for fremad). Men til gengæld vil glæden være ekstra stor og anstrengelser skal der til. Hvor der er vilje er der også en vej.
Det er fint at du er opmærksom på gåstolen og fordele og ulemper omkring den. Jeg bliver dog nødt til at sige, at den selvfølgelig kan forstærke hendes irritation i og med at hun i den kan flytte sig, men uden kan hun ikke.
Jeg tror bestemt ikke at din datter i dagplejen kommer til at "sidde og skrige". Hvis det er tilfældet, må du bede om at få hende flyttet. De fleste dagplejemødre er jo fantastisk søde og tager sig rigtig godt af børnene. Måske vil det netop være det lille ekstra skub hun har brug for. Tænk hvis en af de andre børn tog hendes legetøj, så var hun jo nødt til at få fat i det igen?!
Det hele skal nok gå. Slap af og nyd hver dag inden du skal i arbejde og hun skal passes ude.
Held og lykke
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske