Svar: Vil ikke bruge sut - 3 mdr.
6. oktober 2005
Alder:
3 mdr.
Kære Rikke
Det er en dårlig idé at dyppe sutten i sukker eller bruge for meget sukkervand. Det er jo en grund til at det hedder en narresut og måske vil hendes lille dreng bare ikke narres, men have den ægte vare:o)
En lille smule sukkervand vil nok ikke skade, men det skal være meget lidt og det skal ikke hældes i munden på ham. Han har ikke behov for at få dette, som kan mætte ham unødigt og tage pladsen op for den egentlige mad.
Sutterefleksen sidder i ganen og derfor kan man med fordel forsøge at få sutten til at peje op mod ganen. En stofble trukket igennem sutten, kan også hjælpe sutten med at blive holdt på plads ved munden.
Det er bedst at forsøge lige efter han har spist, altså når han er mæt og bare gerne vil sutte lidt, - Ikke når han er ked af det eller for urolig.
Ellers må man acceptere at nogle børn ikke bruger sut:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske