Brev:
Middagslur og natflaske
6. oktober 2005
Alder:
2 år, 6 mdr.
Middagslur og natflaske
Hej Helen.
Ja, der er sket meget her i USA siden jeg skrev til dig for bare 4 dage siden. Som nævnt tidligere har jeg nu fundet en legegruppe hver tirsdag. Derudover er jeg kommet i kontakt med danskere der bor herovre og har fået nogle gode fif bla. vedr en momsclub, som er for hjemmegående mødre og deres børn. Så det skal nok lykkes os at få lært Andreas 2½, lidt sprog.
Der er så sket det, at han pludselig ikke er til at få til at sove sin eftermiddagslur! Jeg synes det er mærkeligt for jeg har ikke ændret på rutinen hvad det angår. Vi spiser vores frokost mellem 11 og halv 12 og han bliver puttet ved 12 tiden. Vi så det også den første uge hvor jeg var alene med børnene. Så kom en uge uden problemer, så en weekend, hvor han ikke ville sove, og i denne uge er det kun blevet til én lur og det var tirsdag, efter vi havde leget. Det er vel ikke fordi at han ikke behov for at sove til middag er det? Han er ikke sjov at være sammen med fra kl 16 og til kl 20 når ikke han sover til middag. Han bliver 3 år den 3. maj. Hvad tror du?
Jeg har også lige et spørgsmål vedr. Benjamin, som bliver 9 mdr den 19. okt. Han får stadig sutteflaske om natten og jeg vil spørge dig om, hvornår det er tid til at undvære natteflasken? Han får en godnatflaske med ca. 180 ml og en eller to natflasker af samme størrelse. Han spiser ikke altid op. Benjamin er en stor dreng (77 cm og 11,5 kg), hvilket jeg formoder spiller en rolle mht. behovet for mad om natten eller ...? Han får havregrød med smør, frugtmos og MME (modermælkserstatning) til morgen, øllebrød med MME til frokost og rismelsgrød med frugt eller gulerodspurre til aften. Ind i mellem får han lidt gnavemad ifa. knækbrød, tvebak, kiks, Usa brød, æble, banan og gulerod.Nogle dage får han en eftermiddagsflaske. Det eneste rugbrød jeg har fundet her over er fuldkornsbrød - må han få det?
Håber ikke det var for lang en smørre og jeg glæder mig til endnu engang at nyde glæde af din ekspertise.
Knus fra tibert i Usa.