Svar: Hvor længe har de brug for at bøvse?
8. oktober 2005
Alder:
6 mdr.
Hej Sally
For det første er ingen spørgsmål dumme!
Jeg synes I skal prøve at lade ham sove videre uden at bøvse og se hvad der sker ved det. For nogle børn vil det fungere fint og han vil selv kunne klare det, med den alder han har, for andre vil det give mere uro i maven.
Måske vil han give sig lidt og lbive mere uroligt en lille times tid efter han er faldet i søvn, her kan I så overveje om I skal tage ham op og lade ham komme af med bøvsen, eller om han vågner ved det. På det tidspunkt vil han sandsynligvis være længere ned i sin søv, så han ikke vågner så let og dermed bedre kan sove videre. Det er også tænkeligt at han bare vil bøvse lidt imens han sover og sove videre.
Det må komme an på en prøve:o)
Fortsat held og lykke med ham.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske