Svar: Min søn på 10 mdr. kravler ikke
19. september 2003
Alder:
10 mdr.
Kære Maria
Jeg tror bestemt ikke at der er noget galt med din søn, men som du selv skriver er han en stor dreng. Man kan selvfølgelig blive stor af ikke at røre sig, men man kan også være så stor at det er svært at komme omkring.
Din søn er ikke unormalt stor, men det at han måske vejer lidt mere end de andre i mødregruppen kan selvfølgelig være en medvirkende faktor til, at han har sværere ved at kravle og komme op at stå.
Han vil måske begynde at rejse sig og gå ved støtte omkring et års alderen og det er ligeså normalt, som at gøre det ved 9 mdr.´s alderen. De fleste børn er mellem 1 og 1½ år før de begynder at gå rigtigt.
Hvor hurtig var du selv og far? Ofte ligner børn jo deres forældre.
Held og lykke med ham.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske