Svar: Rå havregryn
13. oktober 2005
Alder:
12 mdr.
Kære Mette
Der er ikke noget i vejen for at du giver Sophie rå havregryn. Nogle forældre bruger rå havregryn som topping på f.eks. A38 sammen med lidt frugt/frugtmos/bær og andre giver havregryn med lidt sukker og mælk på.
De fleste børn begynder med lidt havregrød og mange er rigtig glade for dette. Nogle børn vil dog gerne det de ser andre i familien spise, og små børn vil normalt ikke få problemer med fordøjelsen, selv om de spiser havregrynene rå.
Jeg synes derfor bare du skal prøve dig frem og give hende det, hun helst vil have.
God fornøjelse - og tillykke med 1 års dagen:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske