Brev:
Ændret soverytme - 4 mdr
14. oktober 2005
Alder:
4 mdr.
Ændret soverytme - 4 mdr
Hej Helen
Jeg har en datter på knap 4 mdr., der nu er begyndt at ændre soverytme.
Førhen sov hun kun ½ time ad gangen i løbet af dagen, faldt først endeligt i søvn ved 22-23 tiden og sov til ved 09-10 tiden, kun afbrudt af 2 måltider og meget lidt "roderi". Nu er hun begyndt at sove en lang middagslur på min. 3 timer i sin vogn ca. 2 timer efter, hun er kommet op. Hun sover så 2 kortere lure resten af dagen på ca. 30-50 minutter.
Hun kommer stadigt først sent i seng, omkring kl. 21.30 og vågner også stadigt først ved samme tid om morgenen. Men hele resten af aftenen og natten vågner hun igen og igen - i nat var hun vågen 1 gang i timen, fra hun kom i seng, til vi stod op i morges lidt over 9! Hun råber, klynker, smågræder i løbet af natten, og jeg giver hende sutten, men hun har stadigt svært ved at falde til ro. Jeg ammede hende 4 gange i nat, bare for at få hende til at falde til ro.
Om dagen er hun meget glad, spiser godt (får både bryst og flaske, da jeg kun kan amme med det ene bryst), vokser rigtigt fint (vejer 7 kg nu) og er i det hele taget et utroligt glad og nemt barn.
Jeg aner ikke mine levenede råd - hvorfor er hun blevet så urolig om natten samtidig med, at hun er begyndt at have en bedre rytme om dagen?
Hvad kan jeg gøre for ikke at skulle op hver time?
Det skal lige siges, at hun sover i sin tremmeseng ved siden af min seng og selv lige har lært at falde i søvn i den, uden at skulle ligge i vores arme, så hun er tryg nok ved sin seng.
Trætte hilsner
Louise