Brev:
Søvn! - 5 mdr.
14. februar 2022
Alder:
5 mdr.
Søvn! - 5 mdr.
Hej Helen
Min datter er nu 5 måneder og vi er stadig udfordret på nattesøvnen. Hun sover i egen seng i soveværelset med enten mor eller far. Hun bliver puttet kl 20 ca, er utrolig nem at putte, det tager som regel max 5 min uden gråd. Om aftenen “vågner” hun mange gange, hvor hun pludrer og råber. Hun får sutten, vender hovedet og sover videre. Hen på aftenen og det meste af natten vågner hun mindst en gang i timen, ofte hvor hun pludrer, får sutten og falder i søvn. Andre gange urolig og skal have sutten mange gange. Når hun får mad om natten og det endelig lykkedes at få hende til at sove, er der som regel ok søvn i op til 3 timer, så vågner hun igen jævnligt.
Hendes rytme er således
6-6.30 vi står op, efter en time ca vil hun spise og får 235 ml i flaske
8-8.30 puttes
11.00 vækkes, efter en time vil hun spise og får 235 ml i flaske
13.00 puttes
15-15.30 vækkes, efter en time får hun 235 ml i flaske
17.30 puttes
18.00 vækkes og spiser løbende ca 235 ml i alt
20.00 puttes til nat
02.00 flaske 235 ml
Sover hun stadig for meget?? Synes hun får den mængde mad hun skal henover døgnet. Hun vejer lidt over 7 kg. Har forsøgt at holde hende hen, men 2 timer vågen virker bare ideelt for hende. Når hun puttes til lur om dagen sover hun ofte inden jeg har pakket hende ordentligt ned. Har også forsøgt at give mad ved midnat og igen kl ca 05. Her tog det mig over en time at få hende til at sove igen. Synes jo bare hvis det er sult, at det kan undre mig at hun kan holdes hen i flere timer og at hun om morgenen efter hun er kommet op kan vente en hel time før hun vil spise.
Kan ikke finde ud af om man bare skal forvente at blive vækket så mange gange om natten.
Hilsener herfra