Brev:
Nattesøvn 4 måneder
15. februar 2022
Alder:
4 mdr.
Nattesøvn 4 måneder
Kære Helen,
Olivia er i fortsat trivsel og det går overordnet rigtig fint. Olivia bliver mere og mere bevidst for hver dag som der går og hun er nu også blevet meget opmærksom på den store verden. Ovenstående er formentlig årsagen til, at Olivia nu har fået noget svære ved at blive puttet til natten samt at sove “natten igennem”.
Olivia har behov for at falde i søvn i mine arme og ligge der i en 20 minutters tid, inden jeg lægger hende i sengen, da hun ellers vågner igen og vi starter forfra. Jeg har forsøgt det meste, som du forslår, at jeg svøber hende, lægge hende når vejrtrækning bliver tungere og hun endnu ikke sover helt osv. Alt med samme resultat, at hun bliver ked af det, i det sekund hun bliver lagt og man starter forfra. Har du andre ting, som jeg kan forsøge? Jeg vil jo helst ikke give hende nogle “dårlige” vaner og nu når hun er knap 4 måneder, er det jo en reel bekymring.
Derudover vågner hun mange gange i løbet natten- cirka en gang i timen. Hun spiser ikke altid, men hun hyggesutter istedet og sover videre ved brystet. Jeg har forsøgt med sutten, denne tager hun et fåtal af gange og ellers er jeg nødt til at tage hende op, da hun ellers bliver rigtig ked af det. Hvad kan jeg gøre ift. ovenstående udfordring?
Selvfølgelig skal Olivias behov for tryghed dækkes, men jeg kan mærke, at det begynder at tage på kroppen med så afbrudt nattensøvn. Og jeg er selvfølgelig helt klar over den præmis, at hun skal have mad i løbet af natten og hun har formentlig også et appetitspring nu, som skal imødekommes.
Med venlig hilsen
Olivias mor.