Svar: Vægt og længde - 3 mdr.
17. oktober 2005
Alder:
3 mdr.
Kære Iben
Der er jo ikke grund til at lægge skjul på at Julie ikke hører til de største børn, men i princippet er det jo også lige meget om man ligger i den høje eller den lave ende af vægtkurven. Det der er vigtigt er at barnet følger sin kurve og således bliver ved med at tage på.
En tommelfingerregel er at barnet min. bør tage 200g på om ugen, for at følge sin kurve, det er dog ikke alle børn som gør dette og de kan godt trives alligevel.
Jeg synes dog at det vil være relevant at du prøver at finde ud af om hun har behov for mere mad. Måske skyldes hendes maveproblemer at hun er sulten? Du skriver at hun sjældent 'tømmer' brystet og samtidig at hun har grønlig afføring og mavesmerter? og derfor synes jeg at du skulle prøve at give hende en flaske. Det kunne jo give dig en idé om, hvorvidt hun rent faktisk var sulten.
Jeg håber ikke det gør dig mere urolig at jeg skriver dette, mere at du kan få afklaret nogle ting:o)
Fortsat held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske