Brev:
Rejse til Danmark
19. oktober 2005
Alder:
2 år, 6 mdr.
Rejse til Danmark
Hej Helen
Nu har jeg igen brug for et par af dine gode råd.
Vi flyttede den 6. sep i år til USA. Nu er den første besøgstur til Dk lige rundt om hjørnet (vi flyver den 27. okt) og i den anledning har jeg et par spørgsmål.
Andreas på 2½ år er nu ved at reagere på flytningen. Han græder meget hjerteskærende over det midste og specielt, hvis jeg sætter grænser. Han er virkelig også bange for at jeg skal år fra ham plus frustrationer over ikke at kunne sproget (skubber når han lege med andre). Jeg tror det er gået op for ham, at vi ikke bare er på ferie og ikke skal hjem igen, men her i et fremmed land.
Han taler meget om den dagplejer han havde, da vi flyttede (hun var ny - han fik hende 3 mdr før vi flyttede). Han fortalte os forleden, at han elsker hende og at hun ikke kan undvære Andreas. Vi har mulighed for at besøge hende, når vi er i Dk, men er det en god idé, eller vil det gøre det sværere for ham at finde sin plads her i USA?
Vi regner med at besøge begge hold bedsteforældre og to hold venner. Derudover skal vi til barnedåb. Hvordan gør vi det bedst muligt for vores børn? Og tror du, det vil være for meget, eller vil de bare synes, at det er godt at se alle dem de kender? Håber du har nogle fif.
Flyveturen herover i sep. var ikke nogen succes. Ingen af børnene synes at kunne finde ro og Andreas var vågen i 22 timer. Han har siden drømt meget om flyvemaskinen, og det har altid resulteret i tåre. Kan man få noget beroligende til dem, så de kan sove eller slappe af under ture? Hvis ikke, hvad gør vi så denne gang for at lette turen mest muligt? Hvis der er noget beroligende, hvad hedder det og kan man mon få det her? Har du andre gode råd til en 16 timers flyvetur med to små børn? Vi skal flyve om natten.
Håber du har nogle ideer og gode råd. På forhånd tak.
Knus fra Tina - mor i USA.