Brev:
Svært at lægge amningen på hylden
19. oktober 2005
Alder:
10 mdr.
Svært at lægge amningen på hylden
Hej Helen
Så har jeg brug for et af dine gode råd igen.
Kristine er nu blevet 10½ måned og vi skal snart til at starte i dagpleje og på arbejde.
Jeg ammer stadig 4-5 gange om dagen, jeg ved godt at det måske er lige i overkanten, men da vores lille pige er meget kræsen og har valgt både grød, kartofler og grøntsager fra - har det været et stort dillema for mig og ligge amningen på hylden.
Hun er meget glad for Hipp-måltiderne dog kun Bolognaise og grøntsagslasagne, frikadeller og fiskefrikadeller er osse nam-nam. Jeg går nu og da bliver bekymret for om hun får nok variation i sin kost, men kan osse se at vi har en frisk, glad og meget nysgerrig lille pige. Hun holder også sin vægtkurve fint.
Hun er også meget glad for sin havregrød om morgenen, det er det eneste grød jeg har kunnet få i hende.
Mit spørgsmål er flg.
Kan jeg stoppe amningen fra dag til dag - altså give en "kold tyrker", eller kan jeg blive ved med at give morgen og aften, de 2 af amningerne om dagen er faktisk mere hygge end et måltid, jeg havde håbet at hun måske selv ville vælge brystet fra, men det er hun vist for glad for det til. Hun bruger ikke sut og har aldrig ville tage en flaske.
Jeg er bare så bange for at tage den tryghed fra hende som jeg føler det er, osse i forbindelse med det har været svært at få hende til at spise, har jeg haft en tryghed i amningen - at så har hun fået noget mad.
Håber du kan finde hoved og hale i dette.
En bekymret mor