Brev:
Aftenputning - 10 mdr.
24. april 2022
Alder:
10 mdr.
Aftenputning - 10 mdr.
Hej Helen
Jeg har skrevet til dig før og fået råd som vi har brugt meget. Nu skriver jeg igen og egentlig med noget af den samme problematik , vi har fået styr på noget af det siden jeg skrev sidst men der er lige noget som vi lige ønsker at vende igen. :)
Vores datter på 10 mdr. som trives og udvikler sig på fuld skrue har meget svært ved at falde i søvn om aftenen.
Hun er på fast føde og får kun flaske til natten (180 ml) og sen aften (90 ml) som du tidligere har foreslået- hvilket har givet en roligere nat)
Hun kan vise træthedstegn og være Mega pylret i løbet af aftenen, og når vi så prøver at putte hende, ligger hun i sengen og får flaske og gnider sig i øjenene og lukker dem og ser bare Mega træt ud, pludselig bliver flasken skubbet ud og hun stiller sig op i sengen og så får den fuld skrue ,,, feeeeest. Hun er ikke ked af det men er bare klar på leg igen, som om der er en stor omgang superkræfter i sutteflasken. Så snart man ligger hende igen og ryggen rammer madrassen går der 0,1 sekund så er hun oppe igen…. Vi kan bruge 45-1,5 time nogen gange ….
Hun har altid været nem at putte, (pånær de sidste 2-3 måneder.) hun har aldrig været vant til at blive vugget eller sove på os eller noget i den retning. Til putningerne i barnevognen falder hun selv i søvn i løbet af 10 min, nu uden flaske.
Vi har forsøgt først at putte hende kl 20.45 men uanset hvilket tidspunkt vi putter hende så er festen den samme …. Nogen gange er vi endt med at tage hende med ind i stuen igen selvom vi godt ved det ikke er nogen god ide, men samtidig sys vi jo heller ikke det er en god ide at forbinde sengen med fest…. Hmmmm… hvilket ben skal vi stå på?
Hun står op omkring 6.45-07.15
Sover 2 lure i løbet af dagen som nu vare ca. 1,5 hver (efter hun ikke får flaske .
Hun står typisk op fra 2 lur ca.15-15.15
Vi er virkelig udbrændte og frustreret over denne problematik hver evig eneste aften, vi har virkelig svært ved at finde fodfæste i hvad vi skal holde fast i.
Hun sover på eget værelse og er tryg ved dette. Vi har prøvet med aftengrød, bad, massage. (Hun har meget krudt i rumpetten så vi kan ikke få lov at give massage imens hun bare ligger) vi har prøvet med dæmpet lys på værelset hvor vi kigger på bøger og lidt mere stille lege men uden held. Jeg giver hver aften tryk massage efter hun har hoppet rundt i sengen, og dette beroligere hende når hun er klar til at ligge stille.
Håber på endnu et godt og dejligt råd fra dig.
Kærlig hilsen
to trætte og frustreret forældre