Brev:
Samlejebevægelser
2. juni 2022
Alder:
15 mdr.
Samlejebevægelser
Kære Helen
Først og fremmest tak for en rigtig god brevkasse. Jeg har fundet mange nyttige svar på udfordringer med børn.
Mit spørgsmål til dig går på, om du kan forklare hvorfor vores datter på 15 måneder bevæger underlivet, som når voksne har samleje? Det generer mere os end hende, at hun gør det. Så jeg spørger også for at høre om det er normalt.
Er det en form for genital stimulering eller er det noget helt andet?
Hun gør det op til flere gange om dagen, når hun sidder på os, ligger på gulvet eller i sengen eller er i bæresele. Det er ikke helt konsekvent men ofte i forbindelse med, at hun er træt eller udkørt og finder ro. En gang ville vi tage hende op til os for at kramme, men hun protesterede voldsomt. Hendes ansigt er neutralt og hun laver ingen særlige lyde, kun let anstrengt vejrtrækning. Og hun bliver også lidt varm, som om hun har anstrengt sig.
Hun har ikke umiddelbart udslæt eller orm, som kan klø i skridtet.
De bedste hilsener
Sally