Brev:
Knokler rundt i sengen
30. oktober 2005
Alder:
6 mdr.
Knokler rundt i sengen
Kære Helen
Som så mange andre er vi nu lidt i tvivl om, hvordan vi skal gribe en sovesituation an.
Ved 19.00-19.30-tiden ligger jeg mine tvillinger i seng. De er tydeligvis trætte på dette tidspunkt og sover til ca. kl. 5 hvor de får bryst og derefter sover de igen til kl. 7-8. Så det fungerer fint.
Førhen faldt de begge i søvn efter 5 min. Den ene har dog på det sidste haft lidt svært ved at finde ro. Han "arbejder" i sengen, ruller om på maven og ligger med strakte arme og kigger og er i det hele taget meget fysisk urolig. Han er overhovedet er ikke ked af det, pludrer kun lidt eller pruster højlydt fordi har knokler rundt i sengen.
Mit spørgsmål er nu om jeg skal "bryde ind" og forsøge at få ham til at sove eller han bare skal have lov til at ligge alene og bruge de sidste kræfter?
Vi har forsøgt at sidde hos ham og forsøgt gentagne gange at ligge ham om på ryggen igen. Det fremskynder dog ikke det tidspunkt han falder i søvn på.
På forhånd tak.
Juca