Brev:
Hjælp - jeg har glemt at give jern!
10. november 2005
Alder:
12 mdr.
Hjælp - jeg har glemt at give jern!
Kære Helen
Her sidder man med sit andet barn og er så glad for, at mange ting går lettere, og at man ikke behøver at tænke så meget over det hele som med det første barn. Det er en lettelse!
Men så går det op for en (mig!), at man tager så let på det, at man helt har glemt jerndråberne. Gisp... Vito, der blev et år i sidste uge, har simpelthen aldrig fået jerndråber. Nå. Gjort er gjort. Spørgsmålet er naturligvis, om jeg skal begynde nu?
Jeg holdt op med at amme for en lille måned siden. Den sidste periode var kun putte-i-seng-amning. Han får varieret kost og spiser godt. Han er begyndt at få de samme vitaminpiller som storebror (nycomeds fra apoteket til børn i alderen 1-11 år), som jeg knuser og blander i havregrøden om morgenen. Her får han så 8 mg jern, men det er jeg altså først lige begyndt med.
Jeg vil indrømme, at han altså er lidt mere forkølet og pjevset i så henseende end storebror, og har naturligvis drøndårlig samvittighed, for tænk, hvis det er fordi, jeg har glemt at give ham jern... Ellers er han altså en lille kraftkarl, der ikke virker særlig svag!
Nå - jeg vil frygtelig gerne høre, hvad du synes. Skal jeg give ham jern i dråber nu, eller skal jeg lade det være godt med vitaminpillen? (Der er jo også jern i havregrøden, trøster jeg mig med!).
Venligst
Neel