Svar: Nu spiser hun, men nu er maven hård igen!
10. november 2005
Alder:
7 mdr.
Kære Carina Det glæder mig at det går så godt allerede nu og at mine råd har hjulpet.
MEN den mave skal der gøres noget ved! Det er super synd for Sofie og hvis hun har hård mave for længe risikere I at hun igen ikke vil spise.
I Danmark ville hun få Laktulose - kan I mon få noget tilsvarende i Saigon? Det er et afføringsmiddel, hovedsagligt baseret på sukker. Jeg vil umiddelbart tro at I kan få noget til børn maver, hvor I bor - prøv at forhøre jer, hvad de plejer at bruge der.
Derudover vil sveskemos være godt eller frugtmos generelt. Husk at give hende vand at drikke og måske lidt fortyndet juice.
At hun bløder ved endetarmen hænger nok sammen med at de små blodkar brister, fordi hun skal klemme så hårdt. Det er ikke farligt, men det gør ondt. Du skal sørge for at holde hende ren og behandle hende med lidt zinksalve eller lignende.
Fortsat held og lykke med hende. Og hvor er det dejligt at hun har det så godt:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske