Brev:
Mayday; vi er trætte!
11. november 2005
Alder:
9 mdr.
Mayday; vi er trætte!
Hej Helen
Så er vores Emma blevet 9 1/2 måned og vi kæmper med hende om natten, typisk efter kl. 01.00. vågner vores lille prinsesse og så ellers med en times interval. Det eneste der får hende til at sove er at amme. Mor er ved at være godt træt, da det har stået på groft sagt siden hun blev født. Skal lige siges at vi putter hende i sin egen seng, men hen på morgenen, når mor er helt kvæstet, tager vi hende over til os og så er der ro, så sover hun tilgengæld til kl. 8 halv ni, fordi hun har sovet så afbrudt hele natten og det ødelægger vores rytme om dagen med hendes lure.
Men for at gøre en lang historie kort, som fortalt før, har hun lidt meget af børneeksem, vi er flyttet til England da Emma var 3 mdr. osv osv....Hun har med 9 mdr. allerede 8 tænder, så det har også holdt hende vågen, tror vi.?
Vi gav hende en hjemmelavet "kold" tyrker med at sove og det virkede på 4 dage, nu har vi været hjemme i Dk og det er gået lidt i ged igen. Hun vil heller ikke spise meget om dagen, hvilket er klart når hun spiser en del om natten. Giver Emma det vi spiser og et par mellemmåltider, samt vand og sødmælk af kop. Gerne øllebrød eller havregrød om morgenen, nogen andre forslag?
Vi vil frygtelig gerne bede dig om et tip til hvordan vi får Emma til at sove igennem nu. Da hele familien trænger til at sove. Vi har tilbudt hende såvel vand, mælk og sut om natten, men uden held. Det næste du nok forslår er at farmand tager over et par nætter, men hva gør vi, for han bliver så ked og frustreret når hans lille blomst græder så meget og længe og intet hjælper?
Håber at du kan give os et lille energipift, så vi kan komme videre!
Tusind tak for dine altid gode og dejligt anvendelige svar.
Kærlig hilsen
Louise og Carsten, Emmas mor og far!