Brev:
Institutionsskift
11. november 2005
Alder:
19 mdr.
Institutionsskift
Kære Helen
Det er ikke meget jeg har hjemsøgt din ellers rigtig gode brevkasse, men nu har jeg en lejlighed til det!
Ellen er 19 måneder nu, og trives som aldrig før. Hun løber rundt, spiser al slags mad, har rigtig meget sprog, og er selv opmærksom på "tisse" og "prut". Vi er så småt - for sjov, begyndt at sidde på potten - både dukke, Ellen, Mor og Far! Derudover skal Ellen være storesøster i begyndelsen af maj, og det glæder vi os rigtig meget til.
Desværre har vi nu fået endeligt at vide, at Ellens vuggestue skal lukke senest til november næste år. Det er vi kede af, for Ellen trives rigtig godt deroppe nu, på trods af at det tog næsten fire måneder før hun begyndte at falde til, og det er først nu at vi ser hende "fremme i skoene" deroppe - ligesom herhjemme.
Jeg er bekymret for et institutionsskift skal falde oveni vores familieforøgelse, fordi jeg synes, at det i forvejen vil give masser af forandringer og omvæltninger. Derfor har vi ønsket at et skift sker så sent som muligt, ønskeligt til oktober/november næste år, men i realiteten kan vi risikere at Ellen skal flytte når som helst. Spørgsmålet er om vi i stedet skal komme kommunen i forkøbet, og allerede nu flytte hende til en anden institution? Min bekymring i den henseende er at det ville ødelægge hendes gode trivsels-/udviklingsperiode.
Det er selvfølgelig svært for dig at svare på, men omvendt synes jeg at kommunens "råd og vejledning" i forbindelse med institutionslukningen er noget ensidig.
Mange hilsner
Anja