Brev:
Skrigeri ved putning
13. november 2005
Alder:
15 mdr.
Skrigeri ved putning
Hejsa
Maj (15 mdr) har ellers været meget nem at putte - men har de seneste dage skreget som en besat når jeg lagde hende ind. Hun virker som om det hidser hende op hvis jeg bliver i værelset.
Nogen gange kan jeg berolige hende kortvarigt ved at tale beroligende til hende fra døren. Igår brugte jeg således en time med at tale beroligende og nr hun faldt til ro gik jeg - for at vende tilbage lidt efter når hun sprang i luften igen.
Idag var jeg træt af hyleriet og valgte ikke at tale til hende fra døren. Hun skreg lidt (under 2 min) og faldt så til ro. Lidt senere skreg hun igen - også kortvarigt og faldt så helt i søvn. Jeg har hele tiden haft den filosofi at hun gerne må småbrokke sig med ikke skulle ligge og skrige alene - men lige nu virker det som om at det ikke hjælper hende at jeg er der - nærmest tværtimod.
Så kan hun "tåle" at tage et par små ensomme skrigeture før hun falder til ro - eller oplever hun så at jeg svigter hende?
:-) Lene og en lidt træt Maja der stadig står op kl 4.30