Svar: Skrigeri ved putning
13. november 2005
Alder:
15 mdr.
Kære Lene
Det er flot vurderet at Maja i øjeblikket bliver mere urolig, hvis du bliver i værelset og derfor er det rigtig godt at du bare går.
Der er ingen idé i at blive der, hvis hun har nemmere ved at falde til ro af sig selv. Måske oplever hun det at du er der, som forstyrrende, fordi det et eller andet sted kræver hendes kontakt eller opmærksomhed. At hun f.eks. skal lytte til de beroligende ord du siger.
Det kan være godt i nogle perioder, men i andre perioder skal der andet til, så fleksibilitet må der til. Lige nu prøver du bare at putte hende og gå fra hende, lad hende skrige/brokke sig et par minutter og se om hun så finder roen selv. Det tror jeg ikke hun får traumer af - du er jo hele tiden opmærksom på hende og på de lyde hun laver.
Håber at det fortsætter i god rytme og at den tidlige morgenvækning snart er slut:o) Held og lykke.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske