Brev:
Vil ikke have skemad - 7 mdr.
15. november 2005
Alder:
7 mdr.
Vil ikke have skemad - 7 mdr.
Hej Helen
Skrev til dig for et par uger siden, fordi min søn på knap 7 mdr. ikke ville have skemad. Jeg spurgte, hvornår de små må få f.eks. rugbrødshapsere. Du sagde blandt andet, at jeg skulle vente med rugbrød til 8-9 mdr. alderen og i stedet forsøge med havregrød og øllebrød, som er lidt grovere i konsistensen. Det havde jeg forsøgt, men havde ikke lige beskrevet det.
Du anbefalede også at øge hans skemadmåltider til 4 inden jeg gik over til rugbrød. Min problem er dog fortsat at han ikke vil have skemad. På gode dage spiser han 4-5 teskefulde og på andre dage 1 teskefuld... Han vil nu hverken have grønsagsmos, grød, frugtmos eller øllebrød.
Han er ellers glad og tilfreds og udvikler sig fint på alle andre områder. Jeg synes dog, at det må være på tide at skemad begynder at udgøre måltider for ham. Har hørt, at det nogen gange kan hjælpe at holde en uges pause, hvor man kun ammer og slet ikke tilbyder skemad, for at bryde 'den onde cirkel', og derefter starter op med skemad på ny. Hvad mener du?
Han vejer forresten 10 kg og måler 75 cm
Venlig hilsen