Brev:
16 mdr. er interesseret i mad, men spytter det meste ud igen
17. november 2005
Alder:
16 mdr.
Hej Helen
Min 16 mdr. søn har 7 tænder, 4 foroven og 3 forneden. Flere hjørnetænder er på vej, og har gjort MEGET ondt på ham. Han er interesseret i alt vores mad, spiser med fingrene (!!!), accepterer ikke længere min ske, og jeg har prøvet at lære ham at spise med ske eller gaffel, men endnu ikke med held. Han vil selv. Men problemet er nok mere, at han prøver meget mad, og sidder gerne længe ved bordet, men spytter det meste diskret ud igen. Som om, at han ikke kan tygge det. Det er f.eks. lasagne plader, pasta, ris etc. Hvad gør jeg her eller kan jeg intet gøre?
Det andet er, at han er ikke interesseret i at spise frugt eller grøntsager på tallerken. Når jeg prøver dit råd med at servere det indimellem, delikat sat op, bider han ikke på. Jeg mener, at en banan smager da godt, skrællet af på æblen smager da også godt. Men han afviser det. Til gengæld elsker han kiks, som han så ikke får, altså sjældent. Min mad er varieret og sund, og bestemt til hænderne også.
Hvad gør vi her?
Mange hilsner
Susanne