Brev:
3 mdr og aften-putningen fungerer ikke
18. november 2005
Alder:
3 mdr.
3 mdr og aften-putningen fungerer ikke
Hej Helen
Jeg har de sidste par måneder læst mange af dine svar og har nu fået lyst til selv at stille nogle spørgsmål!
Vi har svært ved at finde den 'rigtige' måde at putte vores søn på 3 måneder på om aftenen; i løbet af dagen går det fint med at putte i voksipose og ud i barnevognen. Han sover ca. 4 lure i løbet af dagen på mellem 45 min - 2 timer og er frisk og glad når han er vågen.
Jeg ammer ham 6-8 gange på et døgn (som regel 2 gange om natten) og han tager fint på (vejer 7300 g og er ca. 63 cm) - han vejede ved fødslen 3300 og var 51 cm.
Vores problem er at han efter den sidste lur (ca. 17-18) er pylret stort set fra han vågner så det er ikke muligt at nå bad, nattøj og mad - det han har ikke kræfter til. Han har svært ved at falde til ro og vi har indtryk af at det er fordi han er sulten; han vil som regel ikke die og vi gætter på at det er fordi han er træt (vi har prøvet at give ham flaske med min udmalkede mælk eller MME og det går bedre)
Det ender ofte med at vi må hjælpe ham til at slappe af i voksiposen eller i barnevognen (indendørs!) og så sover han lidt og kan så spise.
Jeg fornemmer at min mælk er sparsom på dette tidspunkt og er usikker på om det mætter nok! Han er for nylig begyndt at vågen flere gange om natten hvor han i en lang periode kun har bedt om mad en gang.
Hvad synes du vi skal gøre - vi har fået nogle råd fra vores sundhedsplejerske men vil gerne høre din mening også!
Vores søn sover fra 19/20 til 5/6 - det ville da også være rart hvis vi kunne skubbe de tider lidt ... men det er ikke det vigtigste - det er at vi får en hyggelig aften med vores lille søn :o)
Venlig hilsen
Trine & Co.