Svar: Er begyndt at vågne ofte om natten (3½ mdr.)
19. november 2005
Alder:
3 mdr.
Kære Trine og Co.
Det lyder umiddelbart som om jeres dreng er blevet mere sulten. Han spiser jo hyppigt i løbet af dagen og alligevel tager han godt imod flaskerne med mme. Jeg synes derfor I skal fortsætte med at tilbyde ham lidt ekstra erstatning, for at se om det kan mætte ham mere.
Jeg er ening med jeres sundhedsplejerske om at det vil være godt med erstatning om eftermiddagen, da din mælkemængde tilsyneladende ikke er nok her. Derudover også erstatning, når I selv går i seng.
I kan ikke forvente at han kan sove hele natten uden mælk, med den alder han har. Først når børn er 6 mdr gamle siger man at de ernæringsmæssigt ikke har behov for mælk om natten.
I har været priviligeret med at han kun er vågnet en enkelt gang, men lige nu er han nok blevet så stor at der skal mere mad til. Om en månedstid kan I begynde med skemad eller vælling, som kan mætte ham mere. Lige nu lyder det dog som om at de ekstra flasker erstatning er nødvendigt.
Mit råd er defor at I fortsætter og afventer om ikke det hjælper lidt efterhånden:o)
Fortsat held og lykke.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske