Svar: Kost som resten af familien
21. november 2005
Alder:
8 mdr.
Kære Skytte
Nu!
Du må meget gerne give dine børn jeres mad, naturligvis serveret i stykker som de kan klare, men der er intet i vejen for at give dem ris og pasta ved 8 mdr´s alderen og de behøver ikke få det sammen med kartofler.
Kartofler kan være godt som en del af basiskosten, når de skal lære at spise grøntsagsmos, men når de spiser så godt som de gør nu, så er det bare at tilbyde dem den mad I andre spiser. Kartofler kan de få nogle dage, andre gange er det fint med andre slags grøntsager.
Hvis sovs laves på sødmælk eller fløde, så kan de også få lidt af dette - så julemiddagen med flæskesteg og brun sovs kan godt gå hen og blive et hit.
Fortsat held og lykke med dem:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske