Brev:
Han er bange og vil ikke sove
23. november 2005
Alder:
2 år, 6 mdr.
Han er bange og vil ikke sove
Hej Helen
Vi er nu kommet hjem fra vores besøg i Danmark (flyttede til USA den 6. sep. i år) og det er gået fint med begge flyveture.
Nu har vi så fået et nyt problem - vores ældste på 2½ år siger, han er bange og er MEGET svær at få til at sove. Han sover somregel imellem os og falder ikke i søvn før vi går i seng ved ti, halvelve-tiden. Det var et tordenvejr, der udløste denne tilsyneladende store utryghed ved at sove, når det er blevet mørkt.
Han sover fint om dagen - mellem to og tre timer. Jeg kalder somregel på ham efter to timer. Jeg putter ham efter, vi har spist frokost og det er ca. mellem 12 og et. Vi prøver at aftenputte ved otte-tiden. Nu er kl 21:45 og han sover stadig ikke. Han siger at vi ikke må gå fra ham og at han bliver bange hvis vi går. Når vi spørger ham, hvad han bliver bange for, siger han lynene! Og det er vel ved at være over en uge siden, at det var tordenvejr!
Hvad kan vi gøre for at berolige ham og få ham tilbage på værelset - vi sover så dårlig med ham i sengen. Vil det være en ide, at flytte hans seng ind til os for en periode? Vil det hjælpe noget, hvis vi prøvede at gøre hans værelse mere hyggelig - evt. hænge gardiner op for vinduet, så han ikke kan se ud mellem lamellerne i persiennen? Han har egentlig sovet dårlig siden han skiftede sin tremmeseng ud med en junior seng for godt et år siden. Vil det være en ide, at købe en anden (tremmeseng)seng?
Det er de ideer, vi har. Har du andre og lidt feedback på vores, vil det være skønt. Vi vil enorm gerne have vores aftener tilbage igen til mand og kone tid, som vi kalder det :0).
Glæder mig til at høre fra dig.
Mange knus fra Tina - en mor i USA.