Svar: Hormonknopper og udslæt i 2 uger
24. november 2005
Alder:
1 mdr.
Kære Nybagte mor
Tillykke med den lille og velkommen til min side:o)
Som du skriver er hormonknopper meget almindelig. Det skyldes dog ikke kun hormoner via modermælken, men de kommer også fordi barnets hud er så fin og endnu ikke helt har omstillet sig fra at leve udenfor moderens mave. Derfor kan børn, som får flaske også få hormonknopper.
Mange børn har flere hormonknopper, når de er 3-4 uger gamle og de kan være der et par uger. Nogle børn får også hormonknopper i 2 mdr´s alderen, men de fleste børn får ikke længere hormonknopper, når de er 3 mdr gamle.
Fortsat held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske