Brev:
Brystet som sut?
25. november 2005
Alder:
1 mdr.
Brystet som sut?
Hej Helen Lyng Hansen
Min datter paa 1 mdr. bruger mit bryst som sut i forb. med at skulle sove. Hun søger brystet ved at "headbange" hovedet ind i mig og klynke. I starten på sygehuset fortalte sygeplejerskerne, at jeg blot skulle lade hende sutte så meget som muligt da det gav tryghed. Dette er som det er og det fortsætter så, da jeg gerne giver al den tryghed hun vil have, trods til tider ømme brystvorter.
Jeg har dog min tvivl om dette skal fortsætte? (hun har sut som bruges i flæng)
Igennem den sidste uge er der opstået den situation, at når hun sutter ved mit bryst, er det pludselig som om hun ikke kan finde vorten, selv om hun har den inde i munden. Hun bliver ked af det og søger efter den. Det virker som om hun ikke kan få fat eller som om der ikke kommer noget ud? (Oftest er dette efter hun har fået MME)
(Jeg både ammer og giver MME i flaske. Jeg har ikke mælk nok som følge af brystreduktion )
Håber du kan forklare mig om fænomenet eller rådgive mig!
Med venlig hilsen
Den nybagte