Brev:
Madvaner - 9 mdr.
29. november 2005
Alder:
9 mdr.
Madvaner - 9 mdr.
Kære Helen
Jeg skriver til dig for at spørge om Isabellas madvaner! Hun er nu knap 9 måneder og spiser stort set det samme som os, selvfølgelig i børnevenlig udgave. Hun får grød om morgenen, ellers nægter hun stort set skemad, ihvertfald til frokost og aftensmad. Hun spiser selv og efter hun fik lov til det, nægter hun hjælp.
Jeg synes det er fint at hun spiser selv og serverer maden i forskellig størrelser. Nu er det så sådan at hun selvfølgelig sviner en hel del, og det tager jeg selvfølgelig med. Men hun kaster konstant maden på gulvet og leger utroligt meget med det. Jeg ved godt at de skal have lov til at røre, mase, svine og smide på gulvet, men kan man sætte en grænse. Jeg synes det blir værre og værre og tit får hun ikke spist ret meget, selvom hun virker sulten. Jeg samler mad op af flere omgange, men det ryger konstant. Skal jeg bare "finde mig i det" eller hvad kan jeg gøre??
Derudover får hun stadig 3 flasker i døgnet a 200 ml. Skal jeg til at fjerne nogle? Hun vil ikke så gerne drikke mælk af kop, vil ikke have youghurt men kan godt lide ost.
Nu jeg er igang har jeg lige tilsidst et andet spørgsmål.
Isabella kravler stadig ikke rigtig men er nu begyndt at møve sig frem. Hun står nogenlunde med støtte, men det der med at komme op på alle 4, det er ikke spændende. Tror du hun bare vil blive med at møve til hun går, nu hvor hun er så gammel, eller kan hun stadig nå det:-)?
På forhånd tak for dine altid gode svar.
Mange hilsener
Marie-Louise