Svar: 15 1/2 mdr og vil sidde hos mor og spise
29. november 2005
Alder:
15 mdr.
Kære Susanne
Jeg synes du skal give din datter den tryghed hun beder om i øjeblikket. Børn har forskellige perioder i deres liv, hvor de er mere tryghedssøgende end på andre tider og det lyder som om at din datter er der nu.
Jeg ved godt at det er frygteligt upraktisk og svært at spise selv, når man har et barn på skødet, men jeg tror at du i en periode skal prøve at gøre det til en hyggelig stund, som ikke virker upraktisk eller irriterende.
Hvis din datter mærker din modstand, så vil det sandsynligvis forstærke hendes lyst til at sidde hos dig. Det bedste råd jeg kan give dig er derfor at lade hende sidde hos dig, så meget som muligt i øjeblikket. Lad hende mærke at du er der for hende 100 pct. og lad os se om ikke hun så på sigt selv vil begynde at sige dig lidt fra i forskellige situationer.
Fortsat held og lykke med hende:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske