Brev:
Morgen mareridt
30. november 2005
Alder:
2 år, 9 mdr.
Morgen mareridt
Hej
Jeg har en søn som bliver tre i februar. Problemet er at jeg har et hyr om morgenen. Han vil INGENTING!! Det eneste han vil er at være hjemme med mor. Ikke pyjamas af, ikke børste tænder, ikke tøj og jakke på og ikke mindst, ikke vuggestue..
Jeg ved at det er en alder hvor de skal prøve grænser af, jeg prøver ihærdigt med den bedste pædagoiske sans jeg besidder, at få ham til at forstå, at der er ingen vej udenom.. han skal i vuggestue.
Når jeg omsider er kommet over, græder han hjerteskærende, vil bare ikke slippe mig. Jeg plejer at kunne tage afskeden med ham i vuggestuen, men må indrømme, at det begynder at gøre ondt i hjertet hver morgen.
Det skal siges at der sidste to-tre måneder har været lidt forvirrende for ham. Hans far er meget i udlandet. Kommer og går hele tiden. Jeg har forklaret at far arbejder langt væk og mor til gengæld altid er hos ham og ikke går nogle steder.
Jeg har været til samtale i vuggestuen. De kan se at det går mig på. Givet mig det råd at jeg skal virke positiv om morgenen så det evt. kan smitte lidt af på min søn.
Jeg ved ikke om jeg overfortolker situationen, om det er utryghed for at jeg går, om det er alderen eller om jeg ikke er den bedste til at sætte de populære grænser..
Jeg mangle nogle redskaber til evt. at få den dumme morgencirkel væk!! Kan du hjælpe??
Med venlig hilsen