Brev:
Får min søn kalk nok?
16. maj 2024
Alder:
6 mdr.
Får min søn kalk nok?
Hej Helen
Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og måler 68 cm.
Han er begyndt med skemaden, og det går godt. Han spiser ofte 3 hovedmåltider dagligt - grød og mos, og så får han også mellemmåltider i form af frugt og smoothies i løbet af dagen. Han drikker vand af kop til alle måltider og nogle gange også ind i mellem, når vi f.eks. er på tur.
Derudover så får han flaske, og jeg forsøger at tilbyde ham flasken så tit som muligt. Han er dog ikke vild med det, og ofte når han op på måske ca. 600-650 ml i døgnet. Jeg er derfor i tvivl om han får kalk nok?
Hvor meget erstatning han skal drikke for at hans behov for kalk dækkes og hvad gør jeg, hvis han ikke får kalk nok? Han er jo for lille til at få en vitaminpille.
Håber du kan hjælpe!
På forhånd tak for svar.
Kærlig hilsen
Sidse