Brev:
Kan ikke sove alene - 1 mdr
30. november 2005
Alder:
1 mdr.
Kan ikke sove alene - 1 mdr
Vores datter er næsten 1 måned gammel og lige fra vi kom hjem fra sygehuset har vi ikke kunne lægge hende til at sove for sig selv. Vi skal holde hende i armene mindst ½ time efter hun er faldet i søvn før vi kan lægge hende. Hvis vi beholder hende i armene, sover hun meget længere end hvis vi lægger hende i liften.
Jeg har fået at vide at det er normalt og at det er fordi hun søger tryghed og at det kan vare længe før hun kan ligge selv. Men allerede nu er jeg ved at blive skør af at hun hele tiden "hænger" på mig og jeg kan jo ingenting få gjort når jeg er alene hele dagen.
Vil det være forkert at forsøge at lægge hende i liften? Det ville jo lette enormt hvis hun kunne ligge selv nogle timer ad gangen. Og hvis vi ikke skulle have hende i sengen om natten.
En anden ting er at hun ikke selv kan falde i søvn. Det sker kun ved amning eller ved at vi vugger hende i armene, og selv da er det som om hun kæmper imod, det er virkelig en kamp.
Skal vi forsøge at lægge hende i liften selvom hun bliver sur eller skaber det mistillid?
Jeg håber at du har nogle gode forslag til hvad vi kan gøre, for det slider på os at hun kræver så meget kontakt. Der er slet ikke plads til andet.
Venlig hilsen
Tina