Brev:
15 mdr. og træt
2. december 2005
Alder:
15 mdr.
15 mdr. og træt
Min datter fylder 15 mdr. i næste uge, og jeg har et spørgsmål vedrørende hendes søvn.
Hver morgen, lige omkring kl. 4. er hun klar til at stå op. Hvis vi vugger hende, tager hende ind til os, lader hendes sove i vores arme (mellem os duer ikke) etc., så kan hun for det meste sove videre til omkring kl. 05.00. Men det er en meget urolig søvn, og det er helt tydeligt at hun ikke er udhvilet når vi - på hendes tydelige opfordring - står op omkring kl. 05.00.
Hun sover igen fra kl. 10.00 og typisk 2-3 timer. Ingen problemer med det.
Kl. 15.00 er hun ved at være træt igen, men på det tidspunkt er det ikke muligt at få hende til at tage en lur. For et par måneder siden kunne vi få hende til at sove om eftermiddagen ved at trille en tur i klapvognen, men den går ikke længere.
Klokken senest 19.00 er hun fuldstændig udmattet, og kommer i seng. Under normale omstændigheder sover hun godt gennem aftenen og det meste af natten. Selvfølgelig kan hun vågne et par gange eller tre, men hun er hurtig at få til at falde til ro igen.
Jeg synes hun bruger alt for mange af sine vågne timer på at være træt og utilpas. Og selvfølgelig er det også hårdt for os. Indimellem har hun mørke rander under øjnene, og det gør virkelig ondt i hjertet at se sådan en træt lille pige.
Har du nogen forslag til hvad vi kan gøre?
Venlig hilsen
Mette