Brev:
9 måneder og sover ikke igennem om natten
24. oktober 2024
Alder:
9 mdr.
9 måneder og sover ikke igennem om natten
Hej Helen.
Jeg kan ikke forstå, hvorfor vores dreng A. på 9 måneder ikke sover igennem om natten og jeg håber, at du kan hjælpe os videre.
Vi forsøger at køre en ret ens rytme om dagen, hvor han sover to lure dagligt. Det varierer om det er den 1. eller 2. lur som varer længst, men han sover ofte 2-3 timer i alt. Han kommer i seng omkring kl. 20 om aftenen, hvor han får en flaske med ca. 200 ml. Her spiser han altid det hele, og det går rimelig nemt med at putte ham.
Problemet er, at han ofte vågner op derefter. Han sover meget uroligt, triller om på maven, sætter sig nogle gange op, ligger på alle fire, skubber sig både op og ned i sengen. Det betyder, at vi om natten ofte skal hjælpe ham med at blive lagt ned igen, så får han sutten og så sover han hurtigt videre. Problemet er, at vi nogle nætter skal hjælpe ham måske 10 gange på en nat, og det er temmelig hårdt!
Jeg kan ikke forstå, hvorfor han stadig vågner så mange gange og jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre for at lære ham at sove videre om natten på egen hånd.
Jeg vil lige nævne, at han har haft væske på det ene øre, men lægen sagde, at det ikke var noget, som vi skulle gøre noget ved. Og om dagen sover han ofte også uden problemer, så tænker ikke umiddelbart, at det er ørerne, som spiller ind?
Har du mon nogle råd til, hvad vi kan gøre?
Tak
A.´s mor